Severity and Priority by Ron Patton
Несколько моментов, все же я для себя вынес, а конкретно - разбиение на степени серьезности и приоритетности для каждой задачи - и их переплетение в итоге. В общем, слово автору:
Severity:
1. System crash, data loss, data corruption, security breach
2. Operational error, wrong result, loss of functionality
3. Minor problem, misspelling, UI layout, rare occurence
4. Suggestion
Priority:
1. Immediate fix, block further testing, very visible
2. Must fix before the product released
3. Should fix when time permits
4. Would like to fix but the product can be released as is
Прикольно, как Рон потом наводит примеры багов, применяя классификацию:
A data corruption bug that happens very rarely must be classified as Severity 1, Priority 3
A misspelling in the setup in the setup instruction that causes users to phone in for help. Severity 3, Priority 2.
Release a software that crashes as soon as you start it up. Severity 1, Priority 1.
I think that button should be moved little down on the page. Severity 4, Prioriy 4
В общем идея, понятна. И весьма проста и полезна в применении - буду использовать сей метод оценки критичности багов!
Спасибо Рон (увы, только за это:))
Комментариев нет:
Отправить комментарий